Search
Close this search box.

De oplossingen van PuntNL Groep voor Beter Thuis Wonen

PuntNL Groep heeft in de afgelopen jaren meerdere keren oplossingen kunnen
verzorgen voor Beter Thuis Wonen. Dit ging onder andere om print- en
scanapparatuur, een scanoplossing, een nieuwe ICT-structuur en een beter
telefoniesysteem. De thuiszorgorganisatie is zo beter bereikbaar en kan professioneler en overzichtelijker werken.

Beter Thuis Wonen

Beter Thuis Wonen is een thuiszorgorganisatie die actief is in Groningen, Drenthe, Overijssel en Gelderland. Er werken 2.300 medewerkers, verdeeld over 16 regiokantoren, voor 8.000 cliënten.

De vraag: betere print- & scanapparatuur, softwareoplossingen en een
verbeterde telefonie- en ICT-structuur

Vanaf 2015 heeft PuntNL Groep meerdere oplossingen voor Beter Thuis Wonen verzorgd. Het contact begon met een telefoontje vanaf PuntNL Groep en is na een gesprek uitgebouwd tot regelmatig contact en meerdere oplossingen.
Des tijds had Beter Thuis wonen nieuwe scan- en printapparatuur nodig, en een scanoplossing. In de loop van 2017 volgden er nog meer opdrachten die naadloos konden worden doorgevoerd. In 2018 kwam er de vraag voor een telefonie-oplossing en nieuwe ICT-structuur. De thuiszorgorganisatie was snel gegroeid, waardoor ze deze vorm van gestructureerd werken als noodzakelijk zagen. De telefonie was gedateerd en de organisatie had vaak problemen met het interne netwerk. Ze wilden dat het systeem makkelijker en flexibeler zou worden, met een betere bereikbaarheid.
Beter Thuis Wonen koos voor PuntNL Groep vanwege het meedenken met de organisatie en het geven van professionele en passende adviezen inzake de nieuwe, gewenste situatie. Daarnaast was het ten opzichte van de vorige leverancier een groot voordeel dat PuntNL Groep extra opdrachten of vragen vanuit Beter Thuis Wonen naadloos kon invoegen in de bestaande overeenkomsten.

De oplossing

PuntNL Groep heeft op alle locaties van Beter Thuis Wonen print- en scanapparatuur mogen leveren en een op maat gemaakte scanoplossing in de vorm van het rechtstreeks scannen naar de bestaande applicaties ONS Nedap en AFAS. Daarmee is de veiligheid en betrouwbaarheid betreffende het verwerken van de documentenstroom gerealiseerd en geoptimaliseerd.

Concreet houdt dit in dat PuntNL Groep heeft gezorgd voor het print- en scanpark op zowel de hoofdvestiging (4x Taskalfa’s en 2x M-3550idn) als op alle nevenvestigingen (Kyocera M-3550idn-apparaten en 1x TAskalfa).

Qua telefonie heeft PuntNL Groep een flexibel telefoniesysteem verzorgd, dat Cloud-gebaseerd is en bedienbaar vanuit het hoofdkantoor. Het systeem heeft overal toegang middels een vaste telefoon, mobiele app, computer of laptop.

Voor deze telefonieoplossing is op de nieuwe locatie ook een nieuw netwerk verzorgd, dat minder storingsgevoelig is. Het nieuwe interne netwerk bestaat uit vijf verschillende VLANS’s om het netwerkverkeer gestructureerd te laten lopen. Ook werd de nieuwe locatie voorzien van een snelle glasvezelverbinding met een back-up lijn mocht eerstgenoemde uitvallen.

Dit alles is gedaan aan de hand van een stappenplan. Omdat de bereikbaarheid voor de thuiszorgorganisatie cruciaal is, werd er eerst een pilot gedaan op de planningsafdeling. Hierna was Beter Thuis Wonen enthousiast en overtuigd van de implementatie voor de hele organisatie. Door een goede voorbereiding kon de organisatie uiteindelijk in één dag over naar het nieuwe systeem.


Edwin Tempelman, ICT’er bij Beter Thuis Wonen, kon zelf de inrichting en implementatie uitvoeren. Daarnaast heeft hij nu de mogelijkheid om zelf alles aan te passen. Bij bedrijven die deze mogelijkheid of kennis niet in huis hebben, verzorgen wij dit.

Het resultaat

Het doel van Beter Thuis Wonen is bereikt. Er is meer overzicht, printen en scannen gaat makkelijker en veiliger. Daarnaast is de organisatie beter bereikbaar en kan er flexibeler en professioneler worden gewerkt.
Voor de gebruikers brengt het systeem vele voordelen met zich mee. Werknemers kunnen makkelijker gesprekken doorschakelen, gemiste oproepen terugzien en real me zien welke collega’s er in gesprek zijn. Ook kunnen ze aangeven wanneer ze af- en aanwezig zijn. Zo is het mogelijk om meer werk te verrichten in hetzelfde
tijdsbestek.

De oplossingen van PuntNL Groep voor Beter Thuis Wonen

PuntNL Groep heeft in de afgelopen jaren meerdere keren oplossingen kunnen
verzorgen voor Beter Thuis Wonen. Dit ging onder andere om print- en
scanapparatuur, een scanoplossing, een nieuwe ICT-structuur en een beter
telefoniesysteem. De thuiszorgorganisatie is zo beter bereikbaar en kan professioneler en overzichtelijker werken.

Beter Thuis Wonen

Beter Thuis Wonen is een thuiszorgorganisatie die actief is in Groningen, Drenthe, Overijssel en Gelderland. Er werken 2.300 medewerkers, verdeeld over 16 regiokantoren, voor 8.000 cliënten.

De vraag: betere print- & scanapparatuur, softwareoplossingen en een
verbeterde telefonie- en ICT-structuur

Vanaf 2015 heeft PuntNL Groep meerdere oplossingen voor Beter Thuis Wonen verzorgd. Het contact begon met een telefoontje vanaf PuntNL Groep en is na een gesprek uitgebouwd tot regelmatig contact en meerdere oplossingen.
Des tijds had Beter Thuis wonen nieuwe scan- en printapparatuur nodig, en een scanoplossing. In de loop van 2017 volgden er nog meer opdrachten die naadloos konden worden doorgevoerd. In 2018 kwam er de vraag voor een telefonie-oplossing en nieuwe ICT-structuur. De thuiszorgorganisatie was snel gegroeid, waardoor ze deze vorm van gestructureerd werken als noodzakelijk zagen. De telefonie was gedateerd en de organisatie had vaak problemen met het interne netwerk. Ze wilden dat het systeem makkelijker en flexibeler zou worden, met een betere bereikbaarheid.
Beter Thuis Wonen koos voor PuntNL Groep vanwege het meedenken met de organisatie en het geven van professionele en passende adviezen inzake de nieuwe, gewenste situatie. Daarnaast was het ten opzichte van de vorige leverancier een groot voordeel dat PuntNL Groep extra opdrachten of vragen vanuit Beter Thuis Wonen naadloos kon invoegen in de bestaande overeenkomsten.

De oplossing

PuntNL Groep heeft op alle locaties van Beter Thuis Wonen print- en scanapparatuur mogen leveren en een op maat gemaakte scanoplossing in de vorm van het rechtstreeks scannen naar de bestaande applicaties ONS Nedap en AFAS. Daarmee is de veiligheid en betrouwbaarheid betreffende het verwerken van de documentenstroom gerealiseerd en geoptimaliseerd.

Concreet houdt dit in dat PuntNL Groep heeft gezorgd voor het print- en scanpark op zowel de hoofdvestiging (4x Taskalfa’s en 2x M-3550idn) als op alle nevenvestigingen (Kyocera M-3550idn-apparaten en 1x TAskalfa).

Qua telefonie heeft PuntNL Groep een flexibel telefoniesysteem verzorgd, dat Cloud-gebaseerd is en bedienbaar vanuit het hoofdkantoor. Het systeem heeft overal toegang middels een vaste telefoon, mobiele app, computer of laptop.

Voor deze telefonieoplossing is op de nieuwe locatie ook een nieuw netwerk verzorgd, dat minder storingsgevoelig is. Het nieuwe interne netwerk bestaat uit vijf verschillende VLANS’s om het netwerkverkeer gestructureerd te laten lopen. Ook werd de nieuwe locatie voorzien van een snelle glasvezelverbinding met een back-up lijn mocht eerstgenoemde uitvallen.

Dit alles is gedaan aan de hand van een stappenplan. Omdat de bereikbaarheid voor de thuiszorgorganisatie cruciaal is, werd er eerst een pilot gedaan op de planningsafdeling. Hierna was Beter Thuis Wonen enthousiast en overtuigd van de implementatie voor de hele organisatie. Door een goede voorbereiding kon de organisatie uiteindelijk in één dag over naar het nieuwe systeem.


Edwin Tempelman, ICT’er bij Beter Thuis Wonen, kon zelf de inrichting en implementatie uitvoeren. Daarnaast heeft hij nu de mogelijkheid om zelf alles aan te passen. Bij bedrijven die deze mogelijkheid of kennis niet in huis hebben, verzorgen wij dit.

Het resultaat

Het doel van Beter Thuis Wonen is bereikt. Er is meer overzicht, printen en scannen gaat makkelijker en veiliger. Daarnaast is de organisatie beter bereikbaar en kan er flexibeler en professioneler worden gewerkt.
Voor de gebruikers brengt het systeem vele voordelen met zich mee. Werknemers kunnen makkelijker gesprekken doorschakelen, gemiste oproepen terugzien en real me zien welke collega’s er in gesprek zijn. Ook kunnen ze aangeven wanneer ze af- en aanwezig zijn. Zo is het mogelijk om meer werk te verrichten in hetzelfde
tijdsbestek.