Werk efficiënter en goedkoper in de zorg

23 juli 2020
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Op welke manier worden documenten binnen uw bedrijf verwerkt? En kan dit ook efficiënter?
Met behulp van slimme documentoplossingen zorgt u ervoor dat er minimaal gebruik gemaakt wordt van printen, wat goed is voor het milieu.
Daarnaast zorgt u er met de digitalisering van documenten voor dat bestanden makkelijk zijn op te vragen.
Welke oplossing past het beste bij uw organisatie?

Tijdens uw werk aan de wandel met een stapel papieren. Is dat vandaag de dag nog echt de beste manier van werken? Laat staan voor iemand die werkt in de zorg. Daar worden kilometers gemaakt waar een marathonloper jaloers van wordt. Gekkenwerk. Laat staan met een stapel papieren in beide handen.

Efficiënt is het in elk geval niet. Kostenbesparend eveneens. Laten dit nou net twee onderwerpen zijn die vaak naar voren komen als er over de zorg gesproken wordt. Wachttijden zijn lang, de werkdruk hoog en het personeelstekort groot. Daarbovenop komen nog de bezuinigingen die zich alleen maar op lijken te stapelen. Hoe hier mee om te gaan?

Er zijn nog geen oplossingen voor al deze problemen, maar een oplossing voor het sjouwen van de stapel papieren is er zeker wel.

Documentoplossingen

Met behulp van documentoplossingen digitaliseert u namelijk al uw papierwerk. Een oplossing die efficiënt en kostenbesparend is. Patiënten-, personeels- en interne dossiers worden ingescand en daardoor op élk moment en op élk apparaat snel beschikbaar gemaakt voor al het personeel. Van verpleegsters tot artsen. Bij elk contactmoment met de patiënt is de meest recente informatie beschikbaar en daardoor elke vraag snel en correct te beantwoorden.

Daarnaast brengt het digitaliseren van documenten ook een enorme structuur aan in al uw papierwerk. Documenten veranderen van losse papieren in archiefkasten naar bestanden op een server. Alle bestanden worden ondergebracht in een zelf in te richten mappenstructuur, wat de organisatie een stuk verbeterd. Elk document is gemakkelijk op te vragen door te navigeren in de mappenstructuur.

Veiligheid

Werken met vertrouwelijke gegevens van patiënten vraagt ook om een enorme mate van beveiliging. Sinds de introductie van de privacywet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in 2018 is persoonsbescherming niet meer weg te denken in de maatschappij. Helemaal niet bij een sector als de zorg, waar mensen hun meest persoonlijke problemen bespreken. Bij de opslag van digitale documenten wordt rekening gehouden met de AVG en dit zorgt ervoor dat de gegevens van patiënten alleen intern beschikbaar zijn én beschikbaar blijven.

Multifunctionele printer

Als alle documenten eenmaal digitaal, gestructureerd en veilig beschikbaar zijn, kan het uiteraard nog steeds voorkomen dat een document hard-copy beschikbaar moet zijn. Door middel van een multifunctionele printer, die verbonden is met het wifi-netwerk, bent u in staat om op elk moment te printen. Daarnaast is het met deze moderne printers ook mogelijk om documenten in te scannen en te kopiëren.

Werkt u in de zorg en bent u op zoek naar een manier om efficiënter en kostenbesparender te werken? Dan is het digitaliseren van documenten voor u wellicht de oplossing. Bij PuntNL Groep bieden we alle mogelijkheden van documentoplossingen aan, van het beheren of archiveren tot het inscannen van documenten. Welke oplossing het beste bij u past, kunnen we u vertellen in een gesprek.

Weet u al waar u naar op zoek bent? Dan kunnen wij direct voor u aan de slag.


Recente berichten...